Forskingsprosjekt om nynorsk og læring
Publisert: 23.04.2012 15:08
(NPK): Eit forskingsprosjekt skal dei neste åra sjå på om nynorskbrukande elevar har lettare for å læra enn andre.
Bakgrunnen for undersøkinga er at elevar frå Sogn og Fjordane gjer det svært godt på nasjonale prøvar og eksamenar. Språkforskar Øystein Vangsnes har ein teori om kvifor:
– Den type språkstimulering som elevane i Sogn og Fjordane får, kan vera ei årsak til at dei har forbetra evne til læring, seier han til NRK.
Han trur det er kan vera ein fordel å vera tospråklege å læra nynorsk heime og bokmål i storsamfunnet.
– Dei blir flinkare til å skifta fokus og flinkare til å halda seg til skiftande føresetnader for det dei held på med, seier han.
Gjennom forskingsprosjektet «Lærande regionar» skal han prøva å finna ut om det stemmer. Målet er å få fram kunnskap som kan koma andre til gode.
– Når vi ser at elevar frå Sogn og Fjordane lukkast betre enn mange andre, så må vi prøva å forstå kva faktorar det er som påverkar dette. Dette må vi gjera for å læra noko av det, slik at elevar til dømes i Nord-Trøndelag og Aust-Agder kan få like gode resultat som våre elevar, seier utdanningsdirektør Åslaug Krogsæter hos Fylkesmannen i Sogn og Fjordane
(©NPK)
npk@npk.no
Eit forskingsprosjekt skal dei neste åra sjå på om nynorskbrukande elevar har lettare for å læra enn andre.
Bakgrunnen for undersøkinga er at elevar frå Sogn og Fjordane gjer det svært godt på nasjonale prøvar og eksamenar. Språkforskar Øystein Vangsnes har ein teori om kvifor:
– Den type språkstimulering som elevane i Sogn og Fjordane får, kan vera ei årsak til at dei har forbetra evne til læring, seier han til NRK.
Han trur det er kan vera ein fordel å vera tospråklege å læra nynorsk heime og bokmål i storsamfunnet.
– Dei blir flinkare til å skifta fokus og flinkare til å halda seg til skiftande føresetnader for det dei held på med, seier han.
Gjennom forskingsprosjektet «Lærande regionar» skal han prøva å finna ut om det stemmer. Målet er å få fram kunnskap som kan koma andre til gode.
– Når vi ser at elevar frå Sogn og Fjordane lukkast betre enn mange andre, så må vi prøva å forstå kva faktorar det er som påverkar dette. Dette må vi gjera for å læra noko av det, slik at elevar til dømes i Nord-Trøndelag og Aust-Agder kan få like gode resultat som våre elevar, seier utdanningsdirektør Åslaug Krogsæter hos Fylkesmannen i Sogn og Fjordane (NPK)