Vegforskar og økonom meiner dei positive verknadene av å byggja vegar i distrikta er sterkt overvurderte.
Samferdsleminister Liv Signe Navarsete (Sp) vil kanalisera fleire vegpengar til distrikta. Det er ikkje utan vidare lurt, åtvarar forskaren.
– Mykje av bakgrunnen for at Navarsete ønskjer å flytta pengebruken frå Austlandet til andre deler av landet, er at ho har ei førestelling om at veginvesteringar betyr veldig mykje for næringsutviklinga i distrikta. Men samanhengen mellom vegutbygging og regional utvikling er usikker, seier trafikkforskar og økonom ved Norsk institutt for by- og regionforsking (NIBR), Steinar Johansen, til Aftenposten.
Han viser til nordiske analysar som konkluderer med at vegutbygging i grisgrendte strøk i fleire tilfelle har ført til fråflytting.
Eit velkjent argument seier at nye vegar, bruer og tunnelar vil redusera transportkostnadene, og gjera eksportnæringar i distrikta meir konkurransedyktige. Forskaren peikar på at det ofte er snakk om marginale innsparingar, fordi transportkostnadene utgjer ein relativt liten del av dei totale produksjonskostnadene til bedriftene.
Men Navarsete blæs av reknestykket.
– Eg vel å lytta til næringslivet, dei som kjenner dette på kroppen. Møbelprodusenten på Sunnmøre og fiskeforhandlaren i Nord-Noreg seier noko anna. Forskaren er for meg irrelevant, seier samferdsleministeren. (©NPK)