Berre 13 prosent av den kontakten innbyggjarane har med kommunen skjer via internett. Kommunane kunne spara store beløp ved å styrkje dei elektroniske tenestene sine.
Det viser ei undersøking analysebyrået Zapera har gjort for tidsskriftet Mandag morgen. Tilbakemeldingane frå kommunane viser at telefonen framleis er den suverent viktigaste reiskapen for kommunikasjon mellom innbyggjarane og kommunen.
Samtidig avslører undersøkinga mange svake sider ved fleire av dei tenestene som er tilgjengelege på nettet. Mange kommunar har blant anna lagt ut skjema på nett, utan effektive moglegheiter for å sende inn utfylte skjema elektronisk. Innbyggjarane må dermed skrive ut skjemaet, fylle det ut for hand, og sende det i posten til kommunen.
Ifølgje analysen kunne kommunane spara millionar på å styrkje dei elektroniske tenestene. Heile 90 prosent av arbeidet med enkelte oppgåver kunne vore fjerna.
Potensialet er størst innanfor pleie- og omsorgssektoren, men også automatisering av administrative tenester kan gje monalege innsparingar, meiner ekspertane. (©NPK)