Ifølgje opplæringslova har skuleelvar rett på læremiddel på eiga målform, og det er skuleeigar sitt ansvar å syte for at dei får det. No kjem snart nye forskrifter som har til føremål å presisere dette ytterlegare.
Forslag til nytt kapittel 17 i forskrift til opplæringslova har vore på høyring i vinter. Føremålet med å endre forskriftene er å klargjere elevanes rettar i høve læremiddel, heiter det i høyringsbrevet frå Utdanningsdirektoratet. Vidare heiter det at sjølv om verken Staten eller skuleeigaren kan bestemme kva målform skulebøker blir produserte på, så har skuleeigaren ansvaret for å tilby elevane bøker på båe målformer til same tid og lik pris.
Den nye forskrifta har og samla definisjonane på kva som er læremiddel og kva som ikkje er det i eitt punkt. Medan den gjeldande forskrifta også omtalar korleis programvare kjem inn under denne lova, er programvare heilt utelate i dei nye forskriftene. Dette har fleire av høyringsinstansane reagert på. LNK har i si fråsegn peikt på at forskriftene til opplæringslova står særskild nemnd i stortingsmeldinga om norsk språk, Mål og meining. Her heiter det at programvare som elevar bruker i undervisninga skal liggje føre på båe målformer.
Forslag til nye forskrifter til opplæringslova er oversendt Kunnskapsdepartementet.