– Det betyr mange skritt tilbake for sidemålet dersom denne læreplanen blir gjennomført, seier påtroppande leiar i Norsk Målungdom, Vebjørn Sture om framlegget til ny læreplan i norsk .
Læreplangruppa som Utdanningsdirektoratet har sett ned, har kome med eit nytt utkast til ny læreplan i norsk. Til hausten skal dei endelge framlegga til nye læreplanar i engelsk, matematikk, naturfag, norsk og samfunnsfag ut på høyring før dei endelege planane blir tatt i bruk i skuleåret 2013 – 2014.
I dette framlegget blir sidemålet nedprioritert, ikkje minst blir det lagt vekt på å stille andre kompetansekrav i sidemålet enn i hovudmålet. I framlegget står det at ein etter 10.klasse skal “mestre formverk, ortografi, setningsbygning og tekstbinding på hovudmålet”, medan ein i sidemålet berre skal “mestre sentrale regler i formverket og uttrykkje seg med eit funksjonelt ordforråd i eit bredt utval sjangrar”. I framlegget ynskjer ein å setje bokmål og nynorsk tidleg på dagsorden, men kravet til skriftleg kompetanse kjem ikkje før på ungdommskulen, skriv nm.no.
Læreplangruppa tek også til ordet for å avslutte sidemålsopplæringa etter Vg2, i kompetansemåla for Vg3 står det ikkje noko, verken om nynorsk, sidemål eller hovudmål. I framlegget står det heller ingenting om vurdering, det skal derimot utarbeidast i eit separat forslag.
– Det er ingen som er nøgde med sidemålsopplæringa slik den er i dag, men dette framlegget er reine falitterklæringa for sidemålet, slår Sture fast til lnk.no og viser til at læreplanen i norsk blir det arbeidsfeltet med høgast prioritering hjå målungdommen i lang tid framover.
Noregs Mållag skal ha styremøte i helga, og vil uttale seg på måndag om korleis dei stiller seg til framlegget som no ligg på bordet.