Styremedlem Helga Hjetland og nestleiar Jens Kihl i Noregs Mållag meiner sidemålet bør inn som fag alt på barneskulen.
I eit lesarbrev i Aftenposten argumenterer dei for at sidemålsundervisninga bør byrje betrakteleg tidlegare enn i dag.
– Sidemålet bør inn i skulen alt på barneskulen, slik at ein treffer elevane medan språklæringsevna er høg og sidemålshatet er lågt – i ungdomsskulen er det snarare omvendt, skriv dei.
Dei viser også til at undervisninga ofte blir gjennomført med utdatert pedagogikk og med ei negativ innstilling frå læraren.
– Men dette heng gjerne saman med tidsbruken i skulen i dag: Når norsklæraren skal vere vaktmeister, sekretær, helsesyster og IKT-ansvarleg og på toppen gjennomføre eit testregime av ei anna verd – ja, då er det ikkje anna å vente enn at det blir lite tid til å utforske ny og spanande undervisningsmetodikk.
Hjetland og Kihl etterlyser også ei styrking av lærarutdanninga slik lærarane har dei naudsynte føresetnadane for å undervise i sidemål.