Bruk av offentleg privat samarbeid (OPS-modellen), vil gjera det lettare å nå måla i Nasjonal transportplan, meiner konsernsjef Terje R. Venold i Veidekke.
Han er glad for signala frå samferdselsminister Magnhild Meltveit Kleppa (Sp) måndag om at ho ønskjer forslag frå næringslivet om investeringar i bygging av veg og jernbane.
Ønskjer meir OPS
I Noreg blir bygging av veg og jernbane hovudsakleg finansiert gjennom offentlege løyvingar og bompengar, men Kleppa er open for å diskutere såkalla offentleg privat samarbeid (OPS).
– Det er utruleg positivt. Eg trur OPS er instrumentet som vil gjera det mogleg å nå måla i Nasjonal transportplan, seier Venold til NTB.
Hans ønske er at regjeringa opnar for OPS også når det gjeld bygging av offentlege bygningar i tillegg til vegar, melder Nynorsk Pressekontor.
Fått meir ansvar
Også Kommunenes Sentralforbund ønskjer å finne nye metodar for vegfinansiering.
– Det er udelt positivt at samferdsleministeren no opnar for fleire finansieringsmulegheiter, seier KS-direktør for interessepolitikk, Helge Eide til NTB/Kommunal Rapport.no.
Han peiker på at fylka og kommunane har overtatt ansvaret for fleire vegar frå staten, og seier at Jernbaneverket, Statens vegvesen og fylka og regionane må få større fridom når dei skal løyse oppgåvene knytte til veg og jernbane.
– Investeringar må kunne finansierast ved ein kombinasjon av eigne midlar og naudsynte låneopptak, seier Eide, som tar til orde for ordningar kor staten låner ut pengar til slike investeringar samstundes som vegeigarane kan hente inn midlar frå marknaden.