– Språk er viktig for å skape omdømme. Det er viktig å våge å skilje seg ut, seier fagkoordinator Solveig Svardal i Telemarksforskning.
Etter hennar meining må kommunen spørje seg sjølv kva dei har som er spesielt, og bygge vidare på det fundamentet som er det grunnleggande og ekte i kommunen og regionen. Elles kan ofte forsøket på å skape eit omdømme bli eit luftslott.
Må ikkje konstruere verdiar
– Me har køyrt undersøkingar på kva folk assosierer med regionar som Telemark, Ryfylke og Setesdal. Mange meiner det er særprega dialektar og språk, ofte nynorsk, seier ho og legg vekt på at det er noko regionane bør dyrke for å skape eit omdømme.
– Språk er identitet. Og omdømmebygging handlar mykje om identitet, slår forskaren fast.
Ho trur ein bevisst nynorsk profil kan vere med å skilje kommunen frå mange andre.
– Ein må våge å vise at ein er annleis og vågar å skilje seg ut. Det er viktig å ikkje konstruere opp verdiar. Dersom det er mangfaldet som er det spesielle med din kommune, skal ein ikkje vere redd for å fokusere på nettopp det. Det ekte og stadbundne kan ikkje konkurranseutsetjast, seier Svardal.
Vil ha det unike
– Kva vil folk ha?
– Folk vil ha det unike, ekte og det som er spesielt nett for denne plassen. Det gjeld både dei som kjem som turistar og dei som kjem flyttande og kanskje vert verande. Det treng ikkje vere noko motsetnad mellom kva dei to gruppene ynskjer. Folk oppsøkjer stadar der kanskje ikkje alle andre har vore.
– Er det nokon du syns har fått det til?
– Eg meiner Ryfylke er på gang med noko interessant. Dei vågar å stå fram med både mangfald og variasjon. Samstundes må dei våge å trekke fram særpreget i regionen.
Merkevare Ryfylke er eit samarbeidsprosjekt mellom dei seks kommunane i Ryfylke IKS, Strand, Forsand, Hjelmeland, Finnøy, Suldal og Sauda. Regionen har no fått ein felles logo og nettstad, http://www.ryfylke.no/.
(Framsidebilde: Telemarksforskning)
Omdømmebygging i kommunane er eit tema på landstinget i mai.