Men nynorskelevane er litt betre på kommunikasjon og innhald, ifølgje forsking.
Norges største skriveprosjekt har samla elevtekstar frå 3000 elevar. Det såkalla NORM-prosjektet finn ikkje forskjellar i sluttresultatet mellom nynorsk- og bokmålselevane.
Men Hjalmar Eiksund ved Nynorsksenteret har sett nærmare på korleis elevane gjer det innanfor kvart vurderingskriterium. Her viser det seg at nynorskelevane kjem dårlegare ut når det gjeld rettskriving. Men innanfor kommunikasjon og innhald kjem dei svakt betre ut, slik at sluttresultatet blir det same.
LES OGSÅ: Nye studentar for dårlege til å lesa og skriva
– Nynorsknorma er meir uklar for nynorskelevane. Det ser òg ut til at lærarane aksepterer ein del feil som er påverka av bokmål, seier Synnøve Matre, professor ved Høgskolen i Sør-Trøndelag, og leiar for NORM-prosjektet.
– Det er klart behov for ei språkleg bevisstgjering og gjera nynorsknorma klarare, seier ho.
Matre meiner det er viktig å skriva mykje.
– Det er òg utruleg viktig med tidleg start. Bokmålselevane bør få skriva nynorsk frå første klasse, og ein bør bruka nynorsk litteratur kontinuerleg.
Ho meiner samtalen om språk har ei nøkkelrolle.
– Det er då det blir moro, seier ho.
LES OGSÅ: – Greitt å skriva dårleg nynorsk