Berre halvparten av dei som begynner på grunnskuleopplæringa for vaksne fullfører, og berre halvparten av dei som fullfører, fortset på vidaregåande skule.
Likevel er det fleire enn før som fullfører vaksenopplæringa. I skuleåret 2004-2005, var det berre ein tredel som fullførte grunnskuleopplæringa for vaksne. Det viser ei ny undersøking frå Norsk institutt for forsking om oppvekst, velferd og aldring (Nova), skriv Forskning.no.
Vaksne fekk i 2002 lovfesta rett til opplæring på grunnskulenivå, og dei har også rett til vidaregåande opplæring dersom dei ikkje har fått det tidlegare. I skuleåret 2011/2012 var det i overkant av 10.000 deltakarar i grunnskuleopplæringa for vaksne. På vidaregåande var det 20.000 deltakarar.
– Berre 15 prosent av dei som fullførte grunnskuleopplæringa, har regelmessig tilknyting til arbeidsmarknaden året etter, fortel Marianne Dæhlen, som har leidd prosjektet.
Til samanlikning har heile to av tre som fullførte vidaregåande opplæring, ei fast tilknyting.
– I tillegg finn vi at fire av ti deltakarar med oppnådd studiekompetanse begynte på høgare utdanning, seier Dæhlen.
Heile 96 prosent av dei vaksne deltakarane i grunnskuleopplæringa og 30 prosent i vidaregåande hadde innvandrarbakgrunn i skuleåret 2008/09. Manglande faglege og språklege føresetnader er den vanlegaste årsaka til at deltakarane med innvandrarbakgrunn ikkje fullfører opplæringa. (NPK)