Prosjektet Ekte Landsbyliv skal føre til at Dokka innan 2015 er ein attraktiv og velkjent landsby der det er godt å både bu, arbeide og leve.
– Ekte Landsbyliv skal vere ledestjerna for utviklingsarbeidet i Nordre land kommune og alle skal bli inkludert i satsinga. Arbeidet skal vere prega av verdiane våre som er open, nær og skapande, seier prosjektleiar Ingrid Bondlid.
Bakgrunnen for at prosjektet starta opp i 2010 var ein nedgang i folketalet. Saman med samarbeidspartnarane Landsbyen næringshage og handelstandsforeininga Landsbylauget starta kommunen opp det fireårige prosjektet som er eit bulyst – og omdømmeprosjekt. I 2009 vart Dokka Noregs første offisielle Landsby. Dokka er med sine 3000 innbyggjarar ein aktiv handelslandsby og eit naturleg handelssenter for 12 000 – 15 000 menneske i Land og Etnedal, i tillegg til omkringliggande distrikt.
– Prosjektet har blitt godt tatt imot i lokalsamfunnet. Det har ført til aktivitet, positive medieoppslag, nye møteplassar, fysiske tiltak og det har støtta opp om eldsjelene i lokalsamfunnet, seier Bondlid.
Langsiktig arbeid
Målgruppene for prosjektet er samansette, men det blir satsa spesielt inn mot eigne innbyggjarar, potensielle tilflyttarar, hytteeigarar og turistar.
– Ekte Landsbyliv har engasjert og mobilisert mange og skapt ny aktivitet og fleire arrangement, samt at ein har styrka stoltheita og identiteten som landsbyborgarar. Det er heilt klart ein styrke at satsinga er bredt forankra.
– Me har etablert nasjonalt Landsbynettverk, der me deler erfaring og hentar inspirasjon, seier Bondlid som ikkje er i tvil om at stadsutvikling er eit langsiktig arbeid der det kreves innsats over tid.
Tydeleg marknadsføring
– Kva resultat ser de?
– Landsbyomgrepet og Landsbyen Dokka er kjent og me jobbar strategisk og målretta med å vere ein attraktiv stad å bu, leve og arbeide. Me arrangerer blant anna Landsbyfest, har Landsbymarknadar, Landsbyråd, deler ut Landsbypris og jobbar fysisk med utvikling i Landsbyen.
– Sjølv om dette bulystprosjektet varer ut 2014 ynskjer me å vidareføre utviklingskulturen, og skape nye moglegheiter for Landsbyen framover, slår Ingrid Bondlid fast.
Målet er at Dokka skal bli sett på kartet, og marknadsføre seg tydelegare. Prosjektet skal bidra til at handelsnæringa og andre verksemder utviklar seg positivt. Prosjektet er delt inn i fire delprosjekt: Landsbyprofilering, handels – og arrangementsutvikling, landsbyutforming og kulturell og sosial landsbyutvikling.
Les også: Landsbylosen
Les også: Profilerte hallingambassadørar