Nesten kvar femte elev som starta på vidaregåande opplæring hausten 2002 slutta før utdanninga var ferdig. Flest fell frå i mekaniske fag og trearbeidsfag.
57 prosent av elevane som byrja på grunnkurs i vidaregåande opplæring hausten 2002, oppnådde studie- eller yrkeskompetanse på normert tid, målt fem år etter at dei starta. 18 prosent av elevane/lærlingane slutta undervegs i utdanningsløpet. Dette er tilnærma likt resultat som for dei tidlegare elevkulla, viser tal frå Statistisk sentralbyrå.
12 prosent av elevane/lærlingane fullførte på meir enn normert tid og 7 prosent var framleis i vidaregåande opplæring per 1. oktober 2007. 7 prosent gjennomførte heile utdanningsløpet, men oppnådde ikkje nokon formell kompetanse.
Forskjell på studieretningane
Det er stor forskjell på gjennomføringsgraden på dei ulike studieretningane.
Av dei allmennfaglege studieretningane oppnådde fleire enn åtte av ti elevar på musikk, dans og drama studiekompetanse på normert tid, og nesten ni av ti oppnådde denne kompetansen innan fem år.
Berre 3 prosent slutta undervegs i utdanningsløpet. Av dei yrkesfaglege studieretningane kom media og kommunikasjon best ut.
Tre av fire fullførte på normert tid og ytterlegare 7 prosent fleire oppnådde vitnemål eller fag/svennebrev, målt fem år etter at dei starta på grunnkurset. 6 prosent slutta utan å gjennomføre utdanninga.
Til samanlikning slutta fire av ti elevar på studieretningane mekaniske fag og trearbeidsfag undervegs i utdanningsløpet. I dette biletet må vi ha med oss at normert studietid for allmennfag er tre år og for yrkesfag normalt fire år.
Større fråfall blant innvandrarar
Nesten ein av tre av innvandrarane (utanlandsfødde med to utanlandsfødde foreldre) som starta på grunnkurs i vidaregåande opplæring i 2002, slutta undervegs i opplæringsløpet. Vel halvparten av desse elevane/lærlingane oppnådde studie- eller yrkeskompetanse innan fem år.
Når det gjeld norskfødde med innvandrarforeldre er situasjonen meir lik gjennomsnittet for heile elevmassen. To av tre oppnådde ein formell kompetanse, målt fem år etter at dei starta på grunnkurs i vidaregåande i 2002, mot 69 prosent av heile elevmassen.
Ein av ti har gjennomført VK2 eller gått opp til fagprøve, men ikkje bestått alle fag, medan 20 prosent har slutta undervegs. (©NPK)