Noregs Mållag sitt landsmøte finn stad i helga, og det er venta at framlegget til ny læreplan blir ei hovudsak. Avtroppande leiar, Håvard B. Øvregård, er både overraska og uroa over framlegget frå Utdanningsdirektoratet.
– Det er avgjerande med ein eigen karakter i skriftleg sidemål, både i ungdomsskulen og i vidaregåande studieførebuande utdanning, seier Håvard B. Øvregård i ei pressemelding.
– Vi er også uroa for konsekvensane ved avsluttande sidemålsopplæring i Vg2. I fleire delar av landet går nynorsk- og bokmålselevar i same klasse. Då vert det vanskeleg å drive intensiv sidemålsopplæring i berre eitt sidemål, slik Utdanningsdirektoratet vil. Vi er redd sidemålseksamen i vg2 (2. klasse) vil føre til auka språkskifte frå nynorsk til bokmål, seier Øvregård.
Læreplanen i norsk skal reviderast i mai, og Utdanningsdirektoratet har no sendt si endelege tilråding til Kunnskapsdepartementet. Utdanningsdirektoratet har også samanfatta svara frå høyringa som hadde frist 5. mars. Høyringa viser ei brei støtte til både opplæring i og prøving i skriftleg sidemål.
– Tidleg start med skriftleg sidemål er det viktigaste verkemiddelet for å gjere bokmålselevar meir positive til nynorsk. Då bør elevane byrje å eksperimentere med skriving av enkle tekstar på sidemål alt i 4. klasse, ikkje i 7. klasse slik Utdanningsdirektoratet føreslår, seier Øvregård
– Fleirtalet i norsk skule har nynorsk som sidemål, og ei svekking av sidemålet er i praksis ei svekking av nynorsk. Utan god opplæring i begge språka for alle vil ikkje nynorskbrukarane fritt kunne nytte språket sitt i arbeids- og samfunnsliv. Vi ventar at kunnskapsminister Kristin Halvorsen og regjeringa sikrar gode vilkår for nynorsk når ho tek stilling til framlegga frå Utdanningsdirektoratet, seier Håvard B. Øvregård.