– I dag kunne Ivar Aasen har surfa på Internett og granska språkleg åtferd. Eg trur Aasen ville ha trykka ”likar” på nyhenda om at ungdom er stolte dialektbrukarar, skriv Audhild Gregoriusdotter Rotevatn.
Sosiale medium skil seg frå tradisjonelle massemedium. I sosiale medium er det ingen formell raud penn, ingen lærar som rettar, inga språknorm, inga mållov, men truleg ei mengd usynlege normer, skriv Rotevatn hjå NRK.
Ho viser til at 1,15 milliardar menneske har ein profil på Facebook og at Facebook er no Noregs nest største mediekanal, berre NRK 1 er større. Tal frå TNS Gallup (2012) viser at Ungdom mellom 15 og 29 år brukar ein time på Facebook kvar dag.
– Aktive brukarar av Facebook har truleg lagt merke til at dialektbruken er utbreidd. Ei undersøking gjort av Berit Skog ved NTNU i 2008 viser av åtte av ti femtenåringar skriv dialekt på Facebook. Kvifor er det slik? Truleg er det to hovudårsaker. Den eine årsaka er at skrifta vi produserer på Facebook liknar meir på ein munnleg samtale enn tradisjonell skriftleg kommunikasjon. Vi skriv fort og kort, responderer på andre sine innlegg, likar og deler. Ei statusoppdatering, ei meiningsytring eller ein delt artikkel kan føre til lange digitale dialogar som nærast er i sanntid, eller live om du vil, skriv Rotevatn og held fram:
– Ein sit sjeldan og flikkar på setningar. Det kjem rett frå hjartet, som ein uformell samtale over hagegjerdet.
Verkar spontane og ekte Den andre viktige årsaka er identitet. Facebook er ei redigert røynd. Vi presenterer oss som dei vi er, eller kanskje som dei menneska vi ynskjer å stå fram som.
Audhild Gregoriusdotter Rotevatn er utdanna journalist, og redaktør i Allkunne. Ho skriv masteroppgåve om dialekt på Facebook. Rotevatn er styremedlem i NRK.