No får ytterlegare 17 kommunar status som språkkommunar.
Dermed jobbar til saman 72 kommunar over heile landet med å styrkja arbeidet med språk i barnehagar og skolar.
– Mange barn les og skriv for dårleg. Difor er det viktig med tidleg innsats, og å gje lærarar og barnehagelærarar betre kompetanse slik at dei finn nye og gode løysingar for å styrkja språkarbeidet, seier kunnskaps- og integreringsminister Jan Tore Sanner i ei pressemelding.
Språkkommunar er ein del av satsinga til regjeringa Språkløyper – den nasjonale strategien for språk, lesing og skriving 2016-2019 . Målet er å styrkja det lokale språkarbeidet i barnehagane og skulane, og gjera elevar betre til å lesa og skriva.
I dag slit mange elevar med grunnleggjande lesa- og skrivedugleikar. Resultata frå dei nasjonale prøvane i lesing hausten 2017 viser ei betring frå året før, men framleis er 20 prosent av jentene og 27 prosent av gutane på 5. trinn på det lågaste meistringsnivået. Det viser at satsinga til regjeringa på tidleg innsats er viktig og må forsterkast.
Språk er viktig for integrering
Mange av kommunane som deltek i satsinga har eit forholdsvis stort tal minoritetsspråklege elevar med svake norskkunnskapar.
– Språket er nøkkelen til å verta godt integrert, og særleg viktig for at barn med innvandrarbakgrunn skal lukkast like godt som andre barn i skulen. Med språkkommunar skal kommunane ta tak i dei lokale utfordringane sine, og sjå heile læringsløpet borna har frå barnehage til vidaregåande i samanheng, seier Sanner.
Språkkommunane får fagleg støtte
Utdanningsdirektoratet vektlegg at språkkommunane har ein systematisk og heilskapleg satsing på språk, lesing og skriving i barnehagar, grunnskular og vidaregåande skular. Det er sett av 17 millionar kroner som skal gå til å etablera og drifta lokale faglege nettverk og frikjøpa ressurslærarar. Lærarar i skule og barnehage skal delta i desse nettverka for å utvikla nye måtar å jobba med språk i barnehage og skule. Dei får òg fagleg støtte undervegs frå Lesesenteret og Skrivesenteret.
Kommunane er vald på bakgrunn av resulter frå nasjonale prøver, kartleggingsprøver, kompetanseutviklingsbehov, elevundersøkinga, og statistikk knytet til stillingar i barnehagen, gjennomføring i vidaregåande opplæring og del minoritetsspråklige.