– Skal me skape bulyst og bli-lyst må me vite kven me snakkar til.
Det sa prosjektleiar Ulrikke Ytteborg i Halling 2020 i det første innlegget under Landstinget til Landssamanslutninga av nynorskkommunar, som går av stabelen i dag og i morgen på Gol i Hallingdal. Tema er omdømmebygging i kommunane.
– Me kjenner frasen frå undersøkjingar om at «800 000 mennesker ynskjer å flytte ut på landet». Men kven er dei? Og skal me ha fokus på alle? I Hallingdal hadde me ein ganske intens prosess på å velge målgruppe. Men eg er glad for at me gjennomførde den, sa Ytteborg.
Hallingdal 2020 valde ut tre målgrupper: «Ung Halling», «Hytte-Halling» og «Kvinne 28 år».
– Ung Halling er folk som har hjarte for regionen. Og hjarte og følelsar for regionen MÅ skapast blant dei unge FØR dei flytter ut og tek utdanning. Det er lett å gløyme 15-, 16- og 17-åringane våre. Med å skape identitet og hjarte for heimstaden og heimregionen, aukar sjansen veldig for at dei flyttar heim når dei er ferdig utdanna.
Hytte-hallingen er alle som har hytter i Hallingdal. Det er 17 000 hytter i dalen. Og talet på mennesker som nyttar hyttene er kanskje fire gonger så mange. Dei legg att mykje pengar i regionen, dei er glad i regionen, og dei har eit forhold til regionen.
– Me ynskjer å få dei til å føle på at dei har ein Halling-identitet, og fortelje at me ser på dei som delvis innbyggarar. Me ynskjer at dei skal opphalde seg her lenger. Me ynskjer at dei vil starte næring her. For me veit at mange av hytteeigarane driv næring i Oslo og Bergen, sa Ytteborg.
Kvinne 28 er ikkje meint som ekskludering av mannfolka, men å spisse målet.
– Ungdom som vil flytte på landet er «Kvinne 28» . Ho har ikkje fått barn endå, ho er ikkje gift, men ho er ferdig utdanna. Det er ho som må like å bu her. For vil ikkje ho bu her, vil ikkje ektemannen bu her heller.